جوهر خیال

طبقه بندی موضوعی
محبوب ترین مطالب

وهم آلوده

شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸ ب.ظ

و ما فکر می کنیم تاریکی و سایه ها از همه چیز وحشتناک تر است. آگاهی نداشتن از چیز ها و موجوداتی که در چند قدمی کمین کرده اند ما را تا مغر استخوان به وحشت می اندازد. اما به راستی سفیدی مطلق، پاکی و روشنایی خالص ترسناک تر نیست؟ تصور کن، فقط برای چند ثانیه خودت را در دشتی بی انتها و خالی تصور کن. خودت را در سفیدیی مطلق، بدون آسمان و زمین، معلق فرض کن. تصور کن صدها کیلومتری که در جلوی چشمانت پهنا باز کرده اند و خالی اند از هرآنچه می تواند باشد. حداقل در تاریکی، شاید جایی چیزی باشد. شاید موجودی جایی نفس بکشد. در تاریکی شاید جایی در دور دست ها ناجیی شمشیر آخته اش را در نور بچرخواند. اما اینجا...در این نیستی و پاکی مطلق...هیچ چیز نیست. و تو تنهایی. آنقدر که حتی دیگر امید هم در ذهنت نمی لولد و از ترست نفس نمی کشد. تنها برای ابد و تا ابد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۹
seta kua

نظرات  (۴)

من منتظرم حسش بیاد .
حرف جالبی بود . 
( آره من عین یه بیکار میام اینجارم چک میکنم :) )

منتظر داستان عاشقانه هستم :)
پاسخ:
چک کردن وبلاگ یه دوست که بیکار بودن نیست. لطفه.
منتظر نباش. حسش نیست
نمیتونم بگم چیزی که میگی قابل لمس نیست . وقتی افکارتم ته میکشن ... جالبه 
فرض کن در فضا باشی ، بری به جایی که همه جا سفید مطلقه ، و بدونی تا ابد زمان نمیگذره و دیگه هیچوقت کسی پیشت نمیاد . تا ابد . روشنایی مطلق . 
یه کم ترسناک شد . یاد دنیای کورالین افتادم . :)
پاسخ:
یه بار یه جا خوندم که ترسناک ترین چیز برای یه آدم خودشه. برای همین بدترین خلاف کارا رو میندازن تو انفرادی. جایی که دیگه نمی تونن از خودشون فرار کنن. یا یه چیزی تو این مایه ها!
من که حاضرم بقیه عمرو تو جایی که تو میگی بگذرونم . حتی اگه شرطش نشستن یه جا بدون هیچ امیدی باشه . ترسناک نیست . 
ترس عمق تاریکیه . تا وقتی نور و روشنایی هست دنیا پاکه . وای بر روزی که تاریکی بیاد . ترس اون جاست . 
به شخصه ترسی رو تو روشنایی حس نمیکنم . 

پاسخ:
ترسش توی روشنایی نیست. توی روشنایی مطلق، توی تنهایی و امیده. داستان همون داستان جعبه ی پاندوراست. داستان امید به زندگیه. و درک می کنم که خو گرفته ی تنهایی هستی. ولی این تنهایی فرق می کنه. بعد از مدتی افکار ته ذهنت ته می کشن. اونام تنهات می زارن. این عمق عجیب ناامید و تنهاییه که منو می ترسونه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی