جوهر خیال

طبقه بندی موضوعی
محبوب ترین مطالب

جهنم

جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۳۶ ب.ظ

می دونید توهم دست جمعی چیه؟ گاهی وقتا، فقط گاهی وقتا فکر می کنم ما همگی توی یه توهم دسته جمعی غرق شدیم. این جا، این مکان لعنتی که داریم توش زندگی می کنیم دنیا نیست جهنمه. و ما هم اهالی جهنم. درست وقتی که هممونو ریختن تو جهنم و ما با پشیمونی به پای خدا افتادیم که قربون کرمت مارو برگردون به دنیا که اعمال نیکی که ترکش کرده بودیم رو انجام بدیم و اون والا مقامم بهمون گفت: هرگز! شروع کردیم به توهم. به توهم این که هنوز توی دنیاییم. هنوز زندگی می کنیم و هنوز راهی هست برای رسیدن به بهشت. می دونید نخواستیم باور کنیم که دیگه همه چی تموم شده. نخواستیم باور کنیم که هممون اونقدر بد بودیم که فرستادنمون جهنم. یه بار یه بیمار روانی دیده بود که توهمای خیلی وحشتناکی داشت. وقتی تعریف می کرد یه جورایی غبطه خوردم به تخیلی شگفت انگیزش. اما اگه اون درست می دید چی؟ اگه ما فقط داریم توهم می زنیم چی؟ اگه ما سعی داشته باشیم هرکی چشمشو به روی واقعیت باز می کنه رو با لگد و زور جا کنیم توتوهم خودمون چی؟


می دونید این دنیا جهنمه. این درد، حجم عظیم غم توی دنیا، اینا دنیوی نیست. این دردا مادی نیستن. این حس عجیب تهوع از روزهایی که تا حالا تجربشون نکردیم ولی به نظر تکراری میان عادی نیستن. 

این همه فقر، این همه مرگ، این همه درد و گرسنگی و بدبختی تو جهان مادی عادی نیست. اینا بدجور بوی جهنم می ده. احتمالا وقتی خدا ما بندگان بدبخت و گنه کارشو ریخت توی جهنم، پشت سرش درو کوبید و رفت پیش اهل بهشت. وگرنه این همه کودک گریان و گرسنه ای که هر روز و هرشب اسم خدا رو زجه می زنن چرا هست؟ چرا؟


ما فقط توهم تو دنیا بودن می زنیم. ماها اهل جهنم باور نکردیم که بدیم. به همین خاطره که مدام گناه می کنیم و خودمونو توجیه می کنیم که نه خیر! من خیلیم آدم خوبیم. وگرنه آدم که اگه آدم باشه خودش می بینه و قبول می کنه چقدر بده. ما ها اهل جهنم الکی فکر می کنیم دنیای دیگه ای هم هست! زهی خیال باطل! همش همین دنیاست. ما مدام می میریم و توی همین زندگی و همین شرایط دوباره به دنیا می یایم. به همین خاطره که بعضی از لحظه ها رو یهو حس می کنیم قبلا دیدیم. یا حتی به یاد می آریم دیدیم. به همین خاطره که بعضی روزا با حس تهوع از تکراری بودن روزا بیدار می شیم. قاعدتا هر روز یه روز جدیده. مجبور نیست تکرار باشی. مجبور نیستیم تکراری رهاش کنیم.اما ما این روزو صدها بار زندگی کردیم. ما توی عمق وجودمون، ته ته دلمون می دونیم که امروز هم مثل دیروزه!


ماها اهل جهنمیم. دنیای مادی و عزیز میلیارد ها ساله که مرده و ما فقط گاهی، گاهی زیبایی هاشو از عمق وجود به یاد می آریم و لمس می کنیم. دنیا، دنیای مادی عزیز... دلم تنگ شده برات. مثل همه ی چیزای خوب دیگه...

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۵
seta kua

نظرات  (۳)

صرفا علاقه مندم بدون این طرز نگاه چه تبریکی داشت؟ :)))
از بچه های goodreads  هستم . نوشته جالبی بود . تبریک میگم بابت نوع نگاهت

پاسخ:
مرسی:D
کلا بچز گودیریدز وبمو می خونن حال می کنم. :-"
۰۹ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۵۶ لرز برم داشت. :)) حرفای بزرگی می‌زنی دختر.
بهدادم.
پاسخ:
:D سلام آقاجون!
فکر می کردم دیگه حداقل تو یکی حوصلت از این آسمون ریسمون بافتنای من سر رفته باشه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی